Två kvinnor på ett kontor tittar på en datorskärm.

Utbildning. digitala produkter för alla; fler kunder och ökad försäljning

Det här är en utbildning som ger dig kunskap och verktyg inom digital tillgänglighet. Genom denna utbildning kan du försäkra dig om att få fler och nöjdare kunder och därmed öka din försäljning.

Idag förväntas kunder klara sig själva och utföra så många aktiviteter som möjligt på nätet eller via appar. Som exempelvis handla, returnera, boka, avboka, registrera eller avregistrera, allt för att avlasta personal i allmänhet och kundtjänstpersonal i synnerhet.

Deltagarna i denna utbildning får lära sig vad man bör tänka på för att en digital tjänst eller produkt ska fungera för så många som möjligt. Man får lära sig att känna igen vanliga fallgropar och vilka problem dessa orsakar kunden.

Upplägg

  • Fördelar för företaget med tillgängliga digitala produkter
  • Vilka kunder har nytta av en tillgänglig digital produkt?
  • Vanliga tillgänglighetsbrister; vilka problem de orsakar och hur de kan rättas
  • Enkla sätt att testa

Målgrupp

Utbildningen riktar sig i första hand till utvecklare, UX-designers och kommunikatörer, men även till andra som vill få kunskap om digital tillgänglighet.

Om utbildaren Anna Sondér

Anna Sondér porträttbild mot en ljus bakgrund. Hon har långt blont hår med lugg framtill, ler mot kameran och är klädd i en svart tröja.

Anna Sondér har stor erfarenhet av att hålla i utbildningar för både stora och små grupper. Hon har arbetat som tillgänglighetsexpert på Arbetsförmedlingen, som tillgänglighetsgranskare  på Myndigheten för Digital förvaltning (Digg) och som konsult för privata företag. Hon har också kunskap om digitala hjälpmedel samt utbildning i kognitiv tillgänglighet. Dessutom har Anna egen erfarenhet av att vara blind.

 

Vill du veta mer?

Låter detta som något som skulle passa dig eller ditt företag?

Har du frågor och vill bolla upplägg?